Uniwersytecka Komisja Kształcenia zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://most.amu.edu.pl
Data publikacji strony internetowej: 25 kwietnia 2013 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 15 grudnia 2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej:
W zakresie dostępności cyfrowej są możliwe następujące funkcjonalności:
Uniwersytecka Komisja Kształcenia jako organ prowadzący Program MOST nie posiada aplikacji mobilnej (publicznie dostępnego oprogramowanie z interfejsem dotykowym zaprojektowane do wykorzystania na przenośnych urządzeniach elektronicznych).
Oświadczenie sporządzono dnia 28.03.2025 roku na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z osobą kontaktową, którą jest Paulina Kaźmierczak – dostępna pod numerem telefonu: 61 829 24 21 oraz adresem mailowym: pkaz@amu.edu.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie którego elementu strony internetowej dotyczy oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie z informacją o terminie realizacji, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Skargę należy skierować do Prorektora właściwego ds. Cyfryzacji i Współpracy z Gospodarką prof. dra hab. Michała Banaszaka – adres: Collegium Minus, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań, e-mail: mbanasz@amu.edu.pl.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://bip.brpo.gov.pl).
Sekretariat Uniwersyteckiej Komisji Kształcenia znajduje się w budynku Domu Studenckiego Jowita UAM, ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań.
Budynek składa się z dwóch części – budynku głównego oraz mniejszego budynku położonego wzdłuż ulicy Zwierzynieckiej prostopadle do budynku głównego.
Sekretariat znajduje się na drugim piętrze budynku mniejszego. Aby dotrzeć do Sekretariatu należy wejść do głównego budynku – do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Następnie należy skierować się schodami znajdującymi się po prawej stronie recepcji do łącznika pomiędzy budynkami, a po jego przejściu podążać klatką schodową na drugie (ostatnie) piętro mniejszego budynku. Sekretariat znajduje się w pierwszych pomieszczeniach od wejścia na piętro, po lewej stronie. W ciągach komunikacyjnych nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego.
Co istotne, aby wziąć udział w rekrutacji do Programu MOST nie jest konieczne złożenie jakichkolwiek dokumentów w Sekretariacie – wszystkich formalności dopełnić można poprzez portal rekrutacyjny www.irkmost.amu.edu.pl, a odpowiedzi na zapytania uzyskać: telefonicznie (61 829 24 21), poprzez kontakt e-mail (pkaz@amu.edu.pl) lub wysłanie wiadomości na portalu Facebook (facebook.com/programmost2000).
Z racji znaczących barier architektonicznych, w przypadku chęci spotkania, Pracownik Sekretariatu (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym – 61 829 24 21 lub e-mailowym – pkaz@amu.edu.pl) spotka się z zainteresowaną osobą w części parterowej budynku głównego.